Studium mudlů1: 3. úkol

30. listopadu 2011 v 12:00 | Alexandra Gryffin- Fox a Elladora Brian Grangerová |  20 - 30 bodů
Snažíte se srovnat mudlovskou školu a tu kouzelnickou? Dva úkoly od pilných lvíčat vám mohou naznačit cestu, jakou se můžou ubírat vaše úvahy.



Alex Gryffin- Fox: 30 bodů

1. Zahrajte si na detektivy a pokuste se mi najít podobnost v minimálně 5 předmětech, které se ve škole učí mudlata, a které my. Chci po vás název mudlovského předmětu, název našeho, stejného (či hodně podobného) a popis, v čem jsou si podobné a v čem se lišej.

Dějiny čar a kouzel - Dějepis → Každý národ má dějiny, kterými může nudit dospívající studenty.
Bohové - Dějepis → Bohové tvoří součást minulých kultur a pro lepší pochopení souvislostí se vyplatí něco o nich vědět.
Runy - Dějepis → Z run je totožná pouze ta mytologická část, která se rovněž učí v dějepisu.
Bylinkářství - Přírodopis (Botanika) → Do jisté míry se Bylinkářství shoduje s botanikou, ale mudly nejspíš nezajímá magická strana těch rostlin. Učí se hlavně strukturu jejich tkání, typ plodu a jiné blbosti.
Lektvary - Chemie → V obou předmětech se "něco z něčeho vytváří", bohužel mudlovská chemie je omezená na nudnou vysvětlovací omáčku a k nějakým pokusům se těžko dostanou.
Péče o kouzelné tvory - Přírodopis (Zoologie) → Zásadní rozdíl je tom, že zoologie pouze popisuje mudlovská zvířata, kdežto POKT nás učí, jak se starat o kouzelnická zvířata,
Věštění (Numerologie) - Matematika → Já nevím, ale mě to přijde úplně stejné. Jde tam o čísla a vždycky to do sebe nějak záhadně zapadá.
Studium mudlů - Psychologie → Ve Studiu mudlů se učíme o tom, jací mudlové jsou. To samé se mudlové učí v psychologii. O sobě. My si většinou říkáme o jejich životě (dopravní prostředky, způsob oblékání), kdežto oni rozebírají svůj duševní stav.
Famfrpál - Tělocvik → Jediné, co je společné, je pohyb. Tělocvik je zaměřený všeobecně na všechny možné sporty, famfrpál je příklad kouzelnického sportu.
Astronomie - Fyzika → Ve fyzice se učí astrofyzika, která pojednává o vesmíru.
Výklad snů - Psychologie → Základním pojítkem je Sigmund Freud, díky kterému byly výklady snů rozšířeny i po mudlovském světě a chvilku brány jako součást moderní psychologie.
Latina - Latina → Na zdravotnických školách nebo gymnáziích se objevuje latina. Tam se ale většinou učí oborová slovíčka a tolik nedbají na gramatiku.


Elladora Brian Grangerová: 30 bodů

1) LATINA - v mudlovském světě jakýkoliv jiný cizí jazyk, obvykle je to ale angličtina, němčina nebo ruština a také se hodně rozšiřuje francouzština. Rozdíly mezi nimi nejsou v podstatě žádné - jedině tedy ten jazyk. Jinak se v kouzelném i mudlovském světě učí něco málo o státech, kde se ten jazyk používá a trochu si hrábnou i do historie a jinak výuka probíhá navlas stejně: učí se základní pravidla, výslovnost, začátečnické fráze, poté přijdou na řadu časy minulé i budoucí, začne se skloňovat, přidávají se všemožné slovní druhy a než se všichni nadějí, najednou zjistí, že nemají problém přečíst souvislý text a rozumět mu.

2) BYLINKY - v mudlovském světě BIOLOGIE nebo PŘÍRODOPIS. Ani tady se výuka příliš neliší - v obou světech probírají z čeho se rostlina skládá, jak je užitečná, musí ji třeba nakreslit nebo dokonce přinést a založit si herbář a podobně. Podstatný rozdíl je ale v tom, že v mudlovském světě se všechno probírá tak nějak…víc přízemně - mudlíci se zajímají jen o to, jak dlouho rostlina vydrží, kde roste a jestli je jedovatá nebo ne. Naproti tomu my kouzelníci se zajímáme především o to, jaké magické účinky bylinky mají, do jakých lektvarů je přidáváme a zkrátka se zabýváme věcmi, o kterých by mudlové řekli, že jsou to jen "babské povídačky".

3) DĚJINY ČAR A KOUZEL - v mudlovském světě známé jako DĚJEPIS. I tady asi zklamu, ale i u tohoto předmětu se těžko hledají nějaké podstatnější rozdíly. Zatímco v Dějinách sledujeme vývoj čar a kouzel, dozvídáme se o bezhlavých honech na čarodějnice, posedlostí církve vyhladit všechno magické nebo se zabýváme zakladateli Bradavic a samotným založením školy, v mudlovském dějepisu se řeší hlavně všechny významné války, kdo koho zavraždil, kolik bylo mrtvých, kdo zabil vlastního bratra, aby se dostal na trůn a podobně. Když to tak člověk srovná, mudlovský dějepis je vcelku o dost morbidnější než Dějiny čar a kouzel.

4) LEKTVARY - v mudlovském světě nahrazuje předmět CHEMIE. Tady už se začínají rozdíly pomalu rozmnožovat . V chemii se mudlové učí o různých chemických reakcích - tedy co se stane, pokud smícháte jednu látku s nějakou jinou a jak na to budou dané látky reagovat, nazpaměť se drtí chemické vzorečky a značky všech známých prvků (jako bych to v životě potřebovala !) a pokud chtějí dostat jedničku, musí se nazpaměť naučit vzoreček fotosyntézy (ne, vážně, u nás to tak bylo! ale nutno podotknout, že ten vzoreček si díky tomu pamatuju dodnes ). Naproti tomu v lektvarech se kouzelníci nemusí tak hrozně stresovat, originalita a improvizace se cení a navíc mají lektvary jednu obrovskou výhodu - tady se totiž věří v praktickou výuku. Kouzelníci mají možnost každý lektvar udělat sami a dokonce ej to jejich povinností, aby se s nimi naučili pracovat, protože budou mít praktické využití v jejich životě. Naproti tomu v chemii se k nějakým pokusům dostanete jednou za dva roky, protože učitelé akorát žijí v neustálém stresu, že vyhodit školu do povětří (nevím, co je na tom tak špatného!).

5) ASTRONOMIE - je docela takovou výjimkou - předmět, který by byl úplně jako astronomie totiž neexistuje. Je ale součástí již výše zmíněného předmětu a to je PŘÍRODOPIS - v něm se mudlové učí o tom, jak vznikla planeta Země, z čeho je složená, jaké má vrstvy, co se na ní děje, učí se celé Sluneční soustavě, jednotlivých planetách i tom, jak na sebe všechny planety vzájemně působí. Rozdíly tu jsou hodně patrné - ten základná tedy je, že zatímco učivo astronomie nám tady vystačí na 4 roky, mudlové se snaží veškeré informace z oblasti astronomie nacpat do šesti hodin. A to je podle mě hrozná škoda, protože zrovna astronome je takovým nevyčerpatelným tématem, protože se neustále objevují nová tělesa, lidé chodí pozorovat padající perseidy a pořád se hovoří o existenci jiných světů a podobně. A jedna věc, co mě mrzí o to víc - na nebi je tolik hvězd a souhvězdí, o kterých bych se něco ráda naučila a které mě od dětství fascinují a v mudlovské škole nebyli schopni tomu věnovat ani jednu mizernou hodinu a aspoň říct něco o Velkém a Malém voze. Takže co z toho vyplývá? Člověk může být nesmírně šťastný za to, že jednoho srpnového dne natrefil na tyhle stránky jako já!


Upozornění: Profesorka Arielka Snape povolila zveřejňování úkolů z jejích hodin a kontroluje, zda-li někdo nekopíruje.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.